Skip to main content

Wiele osób zastanawia się w jaki sposób zrobić najbardziej spektakularne efekty specjalne w zdjęciach reklamowych. Odpowiedź jest zarazem prosta i skomplikowana. Trzeba mieć dwie rzeczy: umiejętności i sprzęt.

Umiejętności.

Nie da się ukryć że fotografie muszą być wykonane przez osoby które potrafią to robić. Fotografia packshotowa jest niezwykle techniczna, zarówno na poziomie ustawienia światła i parametrów, jak i samej obróbki. Tu nie sposób oszukać widza, zwłaszcza specjalisty. Technikę widać gołym okiem, a niedoróbki czy błędy trudno pominąć. Ustawienie światła, odpowiedni dobór zestawu korpus + szkło, kreatywne podejście do kompozycji to połowa drogi. Druga połowa to postprodukcja: eksport, fotomontaż, ustawienie kolorów, czyszczenie i CGI to codzienność w naszym studiu fotograficznym.

Sprzęt.

Porzekadło głosi „nie sprzęt robi zdjęcia” i jest w tym odrobina prawdy. Jednak nie oszukujmy się, w naszej branży sprzęt ma kolosalne znaczenie. Kiedy trzeba wykonać zdjęcia dla najbardziej wymagających klientów, w krótkim czasie i bez poprawek, zdajemy się tylko na najwyższą półkę: Phase One, Mamiya, Broncolor, także Canon, Elinchrom i ostatecznie Adobe – bez tych nazw współczesna fotografia reklamowa z poziomu high-end praktycznie nie istnieje. My mamy to wszystko i jeszcze dużo więcej.

Czy trzeba czegoś więcej?

Tak. Wieloletnie doświadczenie przy największych realizacjach. To zupełnie inna bajka niż strzelanie setek packshotów do e-sklepu. Zapewne dlatego nasz dorobek i realizacje są takie jakie są, ufają nam klienci którzy są z nami od początku, ale też ci którzy „sparzyli” się zlecając fotografie ludziom pracującym za przysłowiowe 5zł. Jeśli nie masz czasu na poprawki, spójrz na nasze portfolio, a później kliknij dział kontakt. Gwarantujemy że będziecie zadowoleni.

Łukasz Pawlak

Author Łukasz Pawlak

More posts by Łukasz Pawlak

Join the discussion 3 komentarze

Leave a Reply